Sus
Hoteluri speciale din vacanțele de până acum

Când călătoresc îmi place să stau în locuri speciale, hosteluri cu specific, case cu aer cât mai neaoș, hoteluri boutique personalizate. Care de multe ori sunt și mai ieftine, mai primitoare sau mai calde.

Evit pe cât posibil să stau în hoteluri cunoscute, din lanțuri hoteliere, hoteluri mari cu mult beton și culoare lungi.

Mi s-a întâmplat o dată, în Bangkok – unde sunt hoteluri destul de ieftine, să alegem unul mai fițos. A fost așa ciudat când doar noi eram în chiloții pentru piscină, într-o mare de oameni de business, cu costume și serviete.

Dar cel mai tare iubesc cheile sau brelocurile atârnate de ele, într-o vreme când, de cele mai multe ori, primești o bucată e plastic alb cu care deschizi ușa și aprinzi lumina.

Mai jos sunt câteva dintre preferatele mele. 🙂

Paje Beach Bandas
Zanzibar (ianuarie 2021)

A fost locul în care am stat cel mai mult, aproape de o lună. Și a fost superb, m-am simțit ca acasă! Căsuțele arată tare frumos, aproape integral din materiale naturale! Banda înseamnă chiar asta – bungalow, colibă. Aveam și o prispă simpatică, unde veneau pisici și șopârle mici. Iar o frunză mare de palmier funcționa ca paravan, pentru intimitate. Ziua lucram dintr-un foișor înălțat, cu oceanul în ochi și bere pe masă.

Dar cel mai tare și mai tare mi-au plăcut oamenii care lucrează acolo! Era un drag reciproc – ei aveau grijă să mă trezească dacă nu apăream pentru micul dejun, să îmi schimbe prosoapele când se împlinea mai mult de o săptămână de folosință (căci nu voiam să mi se facă curat zilnic) și să îmi facă aranjamente florale pe pat, să mă ajute cu recomandări și să mă învețe cuvinte în sawhili.

Eu nu conteneam cu mulțumiri, lăudam cocktailurile și întrebam de familii,  zâmbeam mult și le făceam cadouri de zilele de naștere.

Paje Beach Bandas

Locul este al unui englez cu vis de muncă cu picioare în nisip! E tot timpul pe acolo și vorbește mult, cu povești interesante. Când angajații au liber, suplinește turele lor.

La final, când a fost să plec, ne-am îmbrățișat, ne-am pozat, ne-am oferit cadouri și ne-am promis că ne mai vedem. Îi suspectez că mi-au făcut și un discount pentru nota de la bar, plus că pe Răzvan l-au primit fără vreun cost suplimentare. Iar eu am primit o oferă de long stay, cu un preț foarte bun pe zi.

Nu am mai avut feeling-uri de-astea în niciunul dintre locurile unde am stat.

De sus.

Hostal La Nimfa
Santi Spiritus, Cuba (martie 2016)

O casa particular într-o casă colonială construită la finalul sec. XIX-lea, cu tavane foarte înalte și curte interioară. Casa este situată în centrul orașului, peste drum de principalul parc. Gazda a fost foarte prietenoasă și ne întreba continuu dacă am folosit baia, să vedem ce mișto e. Cred că era nouă. 🙂

Brelocul rezumă perfect sentimentele noastre pentru Cuba. 😉

Hostal La Nimfa, Sancti Spiritus

Novie’s Tourist Inn
Corong-Corong El Nido Palawan, Filipine (decembrie 2017)

Detalii despre zilele din Palawan, aici.

Hostelul ăsta este o junglă în sine. De la vegetația abundentă, la geko prietenoase care dormeau cu noi în cameră. Am stat într-o căsuță din lemn, mobilată minimalist și cu baie din piatră. Avem și o mică terasă, unde lucram din când în când. Șopârlele geko iubesc și ele locul ăsta, ne trezim și adormim cu ele în cameră.

Brelocul este o bucată mare, din lemn ușor, pe care este inscripționat numele hostelului. Foarte ușor de găsit în geantă.

Novie's Tourist Inn
Novie’s Tourist Inn, El Nido Palawan
Grădina de la Novie's Inn
Grădina de la Novie’s Inn

Dl. Dimitris Popastamation (nu am știut niciodată numele casei. Sau dacă are vreun nume)
Platanias, Grecia (septembrie 2016)

Detalii despre zilele din Platanias, aici.

Ce poate fi mai potrivit pentru o cheie ce descuie o casa de pe malul Mediteranei decât o plută de la plasele de pescuit. Platanias este un sătuc grecesc, unde ne-am pierdut printre localnici timp de o săptămână.

Dl. Dimitris Popastamation
Dl. Dimitris Popastamation, Platanias

Hostal Lalcketi
San Pedro de Atacama, Chile (martie 2017)

Bine de știut când călătorești în Chile.

Acesta este unul dintre locurile mele preferate de cazare. Un hostel foarte colorat, situat în regiunea Chile Altiplano. Când ieșam din cameră, în curtea interioară, aveam o priveliște superbă cu Licancabur – vulcanul înzăpezit.

Personalul a fost foarte prietenos, iar brelocul este asortat cu felul în care este decorat hostelul. Mi-a părut că am stat tare puțin aici și m-aș întoarce cu drag.

Hostal Lalcketi, San Pedro de Atacama

Hosteria El Galpon Del Glaciar
El Calafate, Patagonia, Argentina (martie 2017)

Situat de fapt la vreo 20 km de El Calafate, hotelul acesta este de fapt o finca, o fermă în mijlocul pustietății. Este înconjurată de domenii imense pe care dimineața vedem cai care aleargă mai ceva ca în calendarele artistice „de perete”, iepurași, oi și tot felul de păsări.

Hotelul este și el spectaculos – avem ferestre cât tot peretele, șemineu și vederi panoramice către Lacul Argentino. Ne simțim ca și cum am fi în vizită la un moșier nobil, foarte bogat. Nu a fost chiar genul nostru, dar a fost totuși o experiență frumoasă.

Brelocul are inscripționate inițialele numelui hotelului.

Hosteria El Galpon Del Glaciar, El Calafate

Mandala Hostel
Valparaíso, Chile (februarie 2017)

Mandala Hostel este exact ca Valparaiso – pictat din cap până în picioare. Este situat aproape de centrul vechi al orașului, intr-o zonă destul de sigură. Ne-am simțit ca acasă. 🙂

Brelocul este un tricotaj hand made, care îmbracă o bilă.

Mandala Hostel, Valpariso
Mandala Hostel, Valparaiso

Spider House
Boracay, Filipine (decembrie 2017)

Detalii despre zilele din Boracay, aici.

Hotelul ăsta este chiar spectaculos! O aglomerare de camere și punți și platforme care par că nu țin cont de gravitate și sunt suspendate deasupra mării. Hotelul este special încă de la intrare când, de pe plajă trebuie să treci printr-un fel de peșteră-tunel pentru a ajunge efectiv în interior. Iar camera este un fel de balcon mai lung, de unde apusul se vede superb. Pentru că nu avem chiar 4 pereți, într-o dimineață am găsit în cameră o pisică. 🙂

Brelocul este un șnur din scoicile de pe plajă, care se încurcă destul de tare, exact ca o pânză de păianjen.

Spider House, Boracay
Zona Diniwid Beach
Zona Diniwid Beach și totelul strecurat pe mal

Bonus! Mai sunt două hoteluri care mi-au plăcut tare, dar de la care nu am poze cu cheile. Nici nu îmi amintesc prea bine dacă am avut chei.

Primul este Varuna Pensyon din Olympos, Turcia. Am stat într-o livadă de lămâi și rodii, într-o mini căsuță a noastră, cu prag și scăriță.

Varuna Pensyon
Varuna Pensyon, Olympos

Al doilea este Las Terrazas Rustic Cabin, un fel de cotețe suspendate. Noi am stat în căsuța Tocororo, care arăta cam așa.

Cabañas rústicas în Las Terrazas

Selina Chapinero Bogota
Bogota, Columbia (martie 2019)

Hotelul este în Chapinero, o zonă mult mai safe din Bogota. Am ieșit noaptea și ne-am plimbat pe străzi nestingheriți. Oricum, hotelul arată foarte bine, unul dintre locurile speciale unde am stat. Camerele au un design sofisticat-industrial, ca locurile pe care le amenajează Corvin. E foarte hip, cu oameni tineri și multe zone comune – locuri de lucru pentru nomazii digitali, mini-cinema și mini-bibliotecă. Îl recomand tare, este un loc care mi-a plăcut mult,  frumos de stat, într-o zonă sigură. Păcat că este cam departe de emblemele Bogotei.

Selina Chapinero Bogotá
Cjapinero este o zonă mai sigură din Bogota
Zonele hip din Bogota

Autorulotă închiriată cu un 1$ / zi
Road trip, SUA

RV-ul ăsta a fost casa mea preferată dintre toate toate locurile în care am stat până acum, EVER. Bate toate pensiunile, bungalourile, hotelurile. Chiar dacă de cele mai multe ori am înnoptat în parcări sau în spațiile de odihnă de pe autostradă.

Mașinile astea sunt echipate cu tot ce îți trebuie pentru o călătorie super confortabilă. Ai bucătărie cu aragaz, cuptor, microunde și frigider. Baie, cu duș, toaletă. Living – cu măsuță și canapele. Și dormitor cu pat queen size, plus alte paturi mai mici. Și, pe lângă toate astea, muuulte spații de depozitare, dulapuri și dulăpioare, atât în interior cât și în exterior.

Ne-a plăcut foarte mult să călătorim așa, este minunat să ai mereu căsuța cu tine, să poți să îți iei oricând ceva din frigider  sau să pui masa când te trece ferry-ul pe malul celălalt. RV-ul ăsta a făcut călătoria din SUA să fie una dintre cele mai frumoase din câte am făcut noi.

Parasolarul e util și în caz de ploaie.
Living-ul din auto-rulotă

Ce idee frumoasa!

reply...

Comentează ceva...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.