Sus
Triciclete în gara de la Camaguey

Drumul de la Guardalavaca la Camaguey l-am parcurs din două bucăți. Până la Holguin cu un taxi colectiv pentru distanțe mici. De aici la Camaguey tot cu un colectivo, însă unul demn de cei 200 de km – un camion Ford sclipitor cu o bena acoperită de o prelată. Nu avem de ce să ne plângem însă – am avut muzica pe tot drumul. 🙂

Am scris aici detalii despre cheltuielile noastre, cazare, traseu, vreme, ce e musai de văzut, ce am mâncat și băut bun în Cuba.

Fordul lucios ce ține loc de loc de autobuz

La Camaguey ajungem la autogară. Vom sta aici o noapte. Nu la gară, în oraș. 🙂 Ne înghesuim într-o tricicletă cu tot cu rucsacurile noastre mari și grele. Ne simțim cam prost față de domnul care pedalează. Așa că încercăm să îi mai dăm câte un impuls împingându-ne în față. Pe lângă faptul că suntem cam dubioși făcând asta, pare și că dl. șofer nu are nevoie de noi. Pedalează susținut, chiar daca sunt pante mari.

În tricicletă, spre casa particular.

Ajungem la casa particular, o casă foarte frumoasă, colonială, cu uși și tavane înalte renovată foarte frumos și de curând – Casa Ormida (25 CUC, fără mic dejun). Aveam să aflu mai târziu că Ormida înseamnă furnică. 🙂

Plaza de la Trabajadoreas

Plaza de los trabajadores

Nici aici nu primim cheie de la poartă și trebuie să îi trezim pe proprietari de fiecare dată când ne întoarcem acasă. Treaba voastră.

Zonă pietonală în Camaguey

Legendele piraților din Caraibe

Camaguey este un oraș destul de neobișnuit pentru Cuba, și America în general. Străzile sunt foarte întortocheate, construite ca un labirint. Erau menite să îi confuzeze pe necuviincioșii pirați, care au generat multe legende prin zonă. Unul dintre cei mai faimoși este Henry Morgan. Despre acesta se spune ca a închis bogații orașului în Catedrala Santa Iglesia. I-a înfometat aici pentru a-i determina să mărturisească unde își ascund bogățiile.

Nici Francois de Granmont, cunoscut ca El Caballero, nu s-a lăsat mai prejos –  a capturat 14 femei pe care, după o luna de ocupare a orașului, le-a eliberat nevătămate. De aici si nickname-ul. 😉

Deci Pirații din Caraibe sunt cât se poate de reali, doar că nu la fel de simpatici ca domnul Jack Sparrow.

O piață ambulantă

Pe noi, însă, care nu prea ne grăbeam nicăieri, nu ne-au deranjat câtuși de puțin încrengătura asta de străzi – ba mai mult, a fost prilej de descoperire a străduțelor înguste si prăfuite, a parcurilor și plazelor, a balcoanelor stilate sau a bisericilor ușor surpate. Ba chiar, întâmplător, am asistat și la o ceremonie de coborâre a steagului.

Ceremonia de coborâre a steagului

Camaguey și ale sale tinajones

Și ne-am bucurat și fotografiat fiecare tinajones pe care l-am găsit în drum. Știam dinainte că aceste ghivece mari sunt un simbol al orașului și că au fost folosite inițial pentru depozitarea vinului, uleiului și a grânelor. Au fost introduse de spanioli ca o soluție pentru deficitul de apă al orașului și erau pe jumătate îngropate pentru a păstra rece apa colectată.

Acum sunt răspândite prin tot orașul și localnicii sunt tare mândrii de ele.

Tinajones

Am ajuns apoi la Plaza San Juan de Dios, unde am stat pentru cină pe terasa unuia dintre restaurantele romantice, atât de romantice încât a început și o mini ploaie.

Camaguey

Plaza San Juan de Dios, Camaguey

Pe drumul de întoarcere spre casă ne-am oprit în fața unui club de balet, unde câțiva copii repetau.

Copiii la repetițiile de dans

Copiii cubanezi la repetițiile de dans

Cuba este o țară foarte dansatoare, iar baletul nu este ocolit. Ba, din contră, chiar excelează în acest domeniu, Baletul National din Cuba fiind recunoscut ca una dintre casele de top de balet din lume.

Pe străzile din Camaguey

A doua zi am făcut cale întoarsă la autogară, cu aceeași tricicletă. De aici am luat un autobuz pentru a parcurge cei 200 de km până la Sancti Spiritus. Și aici vom sta tot o zi, este mai mult un punct de rută în drumul spre Trinidad. În așteptarea autobuzului, mă răsfăț cu o mini-pizza.

Delicioasă!

Plecăm spre Sancti Spiritus

Sancti Spiritus

….este un orășel destul de tăcut, căruia îi cam lipsește „țopăiala” orășelelor cubaneze. Ne-am petrecut mare parte a timpului prin Plaza Serafim Sancez, în apropiere de care locuiam, și am dat câteva ture prin zona pietonală a orașului.

Zona pietonală din Sancti Spiritus

Ne-am cazat la Hostal La Ninfa (25 CUC), într-o casă colonială, în apropiere de Plaza Serafim Sanchez.

În Sancti Spiritus.

Plaza Serafim Sanche, în Sancti Spiritus.

Iar, la dueña de la casa ne îndemna să facem baie, să vedem ce frumos e la baie. 🙂 Am făcut, cum era să refuzăm. Era… frumușel.

Următorul episod: Trinidad

Parcul în care se strâng tinerii pentru internet

Liniștitul Sancti Spiritus

Sancti Spiritus

Seara în Sancti Spiritus

Comments:

• Adrian

februarie 1, 2018

Alta doamna cu baia? Tare mandri cubanezi astia de baile lor. 🙂

reply...

Comentează ceva...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.